نقش آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیما ربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد
سرخط خبرها

گفت و گو با «حسین ریگی» کارگردان فیلم «هوک» | پرواز در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر: ۱۴۸۸۸۱
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
گفت و گو با «حسین ریگی» کارگردان فیلم «هوک» | پرواز در سیستان و بلوچستان
«حسین ریگی» کارگردان فیلم «هوک» اهل سیستان و بلوچستان است که می‌خواهد زبان هم‌استانی‌هایش باشد.

 به گزارش شهرآرانیوز، «حسین ریگی» کارگردان فیلم «هوک» اهل سیستان و بلوچستان فیلمسازی حرفه‌ای را اولین بار سال ۹۹ با ساخت فیلم «لیپار» تجربه کرد؛ فیلمی که در جشنواره فیلم فجر همان سال حضور پیدا کرد. ریگی توجه به اصالت و نگاه به منطقه بومی جغرافیای زیست خود را یکی از محوری‌ترین انگیزه‌هایش برای فیلمسازی قلمداد می‌کند و در دومین تجربه فیلمسازی اش «هوک» به سراغ قصه‌ای رفته است که تماما در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.او در فیلمش از بازی حرفه‌ای های سینما هم چون امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی در کنار بازیگران جوان‌تر از جمله محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا بهره برده و قصه اش را تعریف می کند. به بهانه حضور فیلم «هوک» در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با این کارگردان به گفتگو می‌نشینیم.

 

گفت و گو با «حسین ریگی» کارگردان فیلم «هوک» | پرواز در سیستان و بلوچستان

علاقه به تولید اثر در زادگاه‌تان در آثارتان مشهود است. چرا فیلم دوم تان «هوک» را در لوکیشن سیستان و بلوچستان ساختید؟

وقتی فیلمسازی را آغاز کردم که سیستان و بلوچستان در اوج  بی مهری رسانه و سینما قرار داشت. قاچاق مواد مخدر، اشرار و همه نکات منفی که به شکل‌های مختلف در رسانه  به تصویر کشیده می‌شد. به همین دلیل تصمیم گرفتم  زبان هم استانی‌هایم باشم و چهره درستی از سیستان و بلوچستان نشان دهم. سعی کردم دست کم در ساخته‌هایم به دغدغه‌های بومی بپردازم و دریچه جدیدی به این منطقه باز کنم.

فیلم نامه «مهدی تراب بیگی» چه ویژگی‌ها و معیا‌هایی برای شما داشت؟

ایده اصلی این فیلم از خودم بود، من مجموعه مستندی کار می‌کردم که ایده همان جا به ذهنم آمد و دنبال نویسنده می‌گشتم که کدام نویسنده می‌تواند به ایده ما نزدیک‌تر باشد. مهدی تراب بیگی را میشناختم و قرار بود در فیلم اولم به من کمک کند. دیدم نزدیک‌ترین نویسنده که می‌تواند به ما کمک کند اوست و طی تماسی برایش موضوع را مطرح کردم و او ارتباط خوبی برقرار کرد و نگارش فیلم نامه را شروع کرد.

درباره داستان فیلم توضیح دهید. چه شد سراغ یک سوژ ورزشی بروید؟

اصولا بحث امید در فیلم هایم وجود دارد و به نظر من  فیلم‌های ورزشی ژانری است که می‌تواند امید بخش باشد. سیستان و بلوچستان سالیان سال در ورزش بوکس در کشور نام آور بود. «دانیال شه بخش» اولین بوکسور بلوچی است که مدال جهانی برای ایران آورد و این سبب شد من به این سمت بروم و فیلمم را با این موضوع کار کنم، اعضای تیم هم بشدت کمک کردند و توانستم تصویری از سیستان و بلوچستان از زاویه دیگری نمایش دهم.

 انتخاب چهره‌های شناخته شده‌ای، چون امیر جعفری، رویا تیموریان و امیر مهدی ژوله در کنار بازیگران جوان بر چه اساس بود؟

 من همیشه دوست داشتم امیر جعفری حتی در فیلم قبلی‌ام حضور داشته باشد، ولی به دلایلی نشد.   در «هوک» به پیشنهاد تهیه کننده به امیر جعفری و رویا تیموریان پیشنهاد دادیم.    انتخاب امیر مهدی ژوله هم یک انتخاب ریسک پذیر بود، چون قرار بود یک نقش جدی را بازی کند و خیلی چالش داشتیم، ولی انتخابش کردیم. اکنون بشدت از انتخاب هایم راضی هستم.

می‌توانید به طور خلاصه تعریفی از «هوک» برای مخاطبان داشته باشید؟

«هوک» درباره رویاپردازی و رسیدن به آرزوهاست و درباره  مشکلاتی که سر راه آدم‌ها قرار می‌گیرد که مانع رسیدن به آرزوهایشان می‌شوند. همچنین اینکه در نهایت  فقط خودشان می‌توانند کمک کنند به سمت رویا‌های شان پرواز کنند.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->